Böcker, böcker, böcker...

...jag tror att jag älskar böcker. Idag var jag och shoppade en hel hög pocketböcker på Wettergrens. Så nu i sommar hade jag tänkt läsa:

  • "Gå vidare" av Anna Maxted (Har jag börjat på nu...hmm, vi får se om hon är någe bra?)
  • "Guds barmhärtighet" av Kerstin Ekman (Jag har hört en hel massa om denna författarinna men inte hunnit läsa något av henne än, så nu får vi se hur det blir med första boken. Kanske köper jag hela serien efteråt?)
  • "Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät" av Paulo Coelho (Jag älskade "Alkemisten". Hoppas att denna bok är minst lika bra!)
  • "Autografjägaren" av Zadie Smith
  • "Isprinsessan" av Camilla Läckberg (Min arbetskamrat sa att den var jättebra.)
  • "Det blod som spillts" av Åsa Larsson (Jag läste hennes debut och den var enormt spännande och bra skriven!)
  • "Den blå färgen" av Tracy Chevalier
  • "Ralphs party" av Lisa Jewell

och så fick jag en bok med tidningen Hennes häromdagen, den hade jag också tänkt hinna med i sommar:

  • "Rödluvan" av Unni Lindell

Med förhoppning om en riktigt skön och solig sommar! (...så att jag får läsa mycket på stranden :))


Kommentarer:
Postat av: Jia

Ralph's party är en perfekt strandbok. Hoppas solen fortsätter skina bara :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits