Midsommarhelgen!

På midsommarafton åkte vi till sommarstugan, där mamma, pappa, min mammas moster och hennes man befann sig. Det var kö hela vägen från stan så det tog en väldans tid att åka dit i år så lite stressad blev jag när halva dagen gått innan vi kom fram. Fint väder var det också och det har det inte varit på 10 år. Himla gött! Om man nu hade fått slappa något...


Först skulle jag provmåla den tredje färgen på stugan, för alla sa att imorgon kommer det regn och jag vågade inte vänta. Inte fan kom det något regn på midsommardagen inte! Sedan bar det av ned till grannen där vi skulle fira midsommar resten av dagen och natten. Eftersom jag hade handlat det mesta så var det bara till att sätta igång med lunchen, som blev en middag, då några gäster kom så sent. Jag hatar när folk inte kan meddela sig i tid! Och sedan när de väl kom så åt de ju nästan ingenting, vafan då kunde vi andra ätit tidigare istället. Men i år tänkte jag att jag skulle slippa och "hålla i trådarna" och vara den som ringer runt, men när andra människor "glömmer" att boka en tid INNAN midsommar, så vad ska man göra??? Lunchen var för övrigt helt ok då jag tvingade de andra att inte sitta brevid sin respektive, vilket medförde att vi alla kunde konversera tillsammans och det var kul. Sedan följdes det upp med kubb och annat prat... men av personen som inte åt något under lunchen var det ett väldans gnäll över att denna hade ont i magen hela tiden. Men va faan ät något då för bövelen! Du är väl vuxen eller? Det är ju bara att gapa och svälja juh! Satan, det drog ned mitt humör men jag försökte att hålla mig därifrån för att slippa få ett utbrott och skrika åt denna person. 


När det blev dags för grillning på kvällen så var det återigen jag som fick stå i köket. Men det var några/någon annan som skulle sköta grillen. Men hur gick det då?!? Jo, jag fick grilla min egen kyckling tillslut för de som grillade fick något annat för sig. Bland annat så satte de sig och åt innan våran mat var klar, vilket resulterade i att jag fick börja äta när alla andra nästan var klara. Kul! Och sedan fick jag någon hint om att jag åt mycket... men va faaan halva min tallrik var ju grönsaker. Och dessutom så äter jag så mycket jag vill! Ha'! Hade personen ifråga stått själv i köket och fixat iordning käket så kanske denne också hade varit hungrig istället för mätt på diverse alkohol! Eftersom alla redan hade satt sig till bords långt innan mig så var det försent att ordna med bordsplaceringen, vilket medförde att alla satt parvis och småpratade (viskade) med varandra. Personen/personerna som inte åt något till lunchen tidigare satt och petade i den "kalla" maten som jag hade gjort iordning och sa jag gillar inte det och inte det. Så satans oförskämt! Ät det du gillar och håll käft om det andra, tack! Jag avskyr när folk sitter och petar ur det de gillar från uppläggningsfaten istället för att ta en slev och sedan peta på sin EGEN tallrik! När vi tog fram de grillade majskolvarna så var det första jag hörde: "-Jag gillar inte majskolvar!" HÅLL KÄFTEN!!! hade jag lust att skrika då men icke, Lindsay satt bara lugnt kvar och tänkte, Imorgon är en annan dag och då slipper jag ut från detta helvete....Tur att jag hade min grannes flickvän där som verkligen uppskattade maten (eftersom hon tog om flera gånger så förstod jag att det var ärliga kommentarer där) och öste beröm över en del av rätterna. Som tur var så fanns det ett annat gäng där i närheten (småsyskonen, som inte är så små längre...) som jag kunde umgås med resten av kvällen och natten.


Nästa år stannar jag hemma på midsommarafton och ser på video och äter chips istället! För då slipper jag höra en massa skit!


Midsommardagen förlöpte lugnt med solning och lite allmänt slappande nere vid badbryggan. Vi hälsade även på i min bästa väns nyrenoverade sommarhus. Det var kanonfint! Så nu känner jag mig lite avis också och det kliar i renoveringsfingrarna mina. Synd bara att det kostar så mycket att totalrenovera stugan, det passar liksom inte riktigt en students ekonomi. Så det får bli ett annat århundrade. Ska kanske ringa Svenska Spel och fråga om man kan få ett "litet" bidrag??? Hmmmm....


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits