Skatter

Inget vettigt får man för sina skattepengar. Är man sjuk så är det fullt på alla sjukhus och på grund av att vi varit tvungna att flytta runt lite hos olika statsdelar de sista tre åren så har vi inte kvar våran husläkare, tack vare att vi har varit så friska de senaste åren, så nu är det fullt hos alla vårdcentraler jämt.

Tack vare en riktigt urusel tandläkare som för 10 år sedan rotfyllde en av mina kindtänder så har jag nu fått en inflammation under den lagade tanden. För att laga denna tanden, eller rättare sagt ersätta den så kommer det kosta cirka 25 000 kr. På grund av att tanden är i så dåligt skick nu så måste den dras ut och ersättas med en titanskruv med porslinskrona. Hur ska man ha råd med det när man är student?

Eftersom jag har studerat ett antal år nu så har mina besparingar reducerats till noll kronor eller ska jag vara ärlig så har jag faktiskt 23 öre på mitt sparkonto. Det känns tryggt!

Jag hade med glädje skaffat mig ett arbete för ca 3 år då jag var klar med min förra utbildning (KY-utbildning) OM det hade funnits några arbeten att söka i detta landet då. Det fanns knappt arbeten på 7-eleven, inget ont om denna arbetsplats, men där var man för överkvalificerad för att arbeta även om man ville det.

Jag hoppas innerligt att det finns fler arbeten att söka nu när jag blir klar med den här högskoleutbildningen. Hur ska man annars lyckas betala sina studielån? Jag kanske får rymma utomlands istället!!!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits