Vecka 18 + lite till

Något sen men så mycket att göra nu. Plus att den stationära datorn har lagt av, eller ja moderkortet har lämnat in. När jag skulle föra över h-disken till den bärbara (säkerhetskopiera m.m.) så visar det sig att kabinetten till den externa h-disken har glapp i kontakten, den måste ha vält olyckligt :(, så det fungerar inte. Jag måste kopiera h-disken för att kunna lämna in datorn på servica. Gaahhh, dödläge.

Resultatet blev att jag inte kunde göra min tenta förra veckan, jag ligger efter med allt skolarbete tills datorn är klar, och jag ska snart jobba hysteriskt mycket på jobbet. Ligger efter med allt. Kanonväder ute, men hinner inte med att spendera tid där så mycket som jag vill.

Här kommer veckans "måste"-att-göra:

  • Skicka in betyg till studera.nu för höstens kurser √
  • Deklarera (+ladda ned nytt BankId pga datorhaveri!) √
  • Fixa parkett, lister, transport och verktyg till helgens parkettläggning i stugan √
  • Maila miljoner mail till lärare, kurssekreterare och kurskamrater pga förseningar
  • Köpa födelsedagspresent till syrran. Stora frågan är: VAD?  √
  • Köpa sminkborttagningsmedel, ansiktsvatten och kräm m.m. √
  • Reklamera jeans som är sönder + hämta ut nya. √
  • Betala räkningar √
  • Plugga sjukt mycket! (Hur jag nu ska hinna det???)
  • Kolla upp mitt onda ben och andra åkommer hos doktorn Får bli nästa vecka istället!
  • Organisera datorservice + försöka lösa backup-problemet
  • Ringa viktiga samtal angående jobbet. √
  • + Allt annat som jag missat här ovan.
Övrigt: Gå på syrrans födelsedagsfika, ev. göra något trevligt men lugnt på Valborgsmässoafton och helst hinna sova och äta något.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits