GI Viktkoll

I söndagens bilaga till GT så fick man 2 månaders gratis medlemsskap i deras "GI Viktkoll" på Internet. Efter det så kostar det 89 kr/mån inte så dyrt i jämförelse med Viktväktarna som tar ca 100 kr/mån.

Det måste jag testa, tänkte jag. Främst för att få ordning på mina matrutiner och få lite nya och hälsosamma idéer till vad man ska äta (recept alltså). Om jag sedan även får en liten viktnedgång som resultat så är ju det ett extra plus i kanten.

Jag började i måndags kväll och det går hyfsat bra än så länge. Jag valde "Rivstart"-programmet. Än så länge äter jag för lite proteiner och fett, och även alldeles för mycket kolhydrater. Men jag skyndar långsamt. En bit på vägen är ändå att jag hittills ätet tre riktiga mål mat per dag och även 2 mellanmål. Sen att det har slunkit ner lite skräp emellanåt är inte så noga. Det är alla fall mindre skräp än vanligt och mer nyttig mat så jag är glad.

Nu ska här ätas en sen lunch bestående av Kryddiga biffar och ratatouille (kokta grönsaker). Eftersom jag ibland arbetar sena kvällar så kan mattiderna bli knasiga vissa dagar.

Ikväll kommer det bli tapas på restaurang här i stan. Inte jättebra mat ur GI-perspektiv men man måste ju fira att jag ändå har börjat ta tag i min hälsa. =)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits