Just nu

Känner mig arg. På allt och alla. Riktigt ilsk. Det är väl tur att sambon inte är hemma från jobbet än för annars hade han säkert fått skäll för något han inte gjort. Eller för något gammalt groll. Vet inte varför. Inte har jag mens, inte trött, inte hungrig och jag kan inte komma på något annat som är jättefel heller.

Vill göra något för att bli av med ilskan. Trötta ut mig på något sätt, men vet inte vad. Städa i klädkammaren? Eller röja i källaren? Känns dumt att börja med det klockan halv 1 på natten i och för sig. Grannarna kommer säkert börja undra vad jag sysslar med. Nog en dum idé, med tanke på att jag bor i lägenhet.

En dröm är att bo i ett hus. Fristående. Stor gräsmatta. Havsnära. Man ska kunna sitta och spela piano mitt i natt om man så vill. Inte störa någon mer än huslössen och råttorna. Fast jag måste ha grannar, på lagom avstånd. Annars får jag lappsjuka.

En eldstad vill jag ha och en källarvåning. En mysig en med allrum/tvrum och badrum med bastu. Stor altan, helst runt flera sidor av huset. En berså omgiven av massa syrener. Garage och stort vitt, slätt och luftigt kök. Svart mosaikkakel och mörka träbänkar i köket. Badrummet ska vara "inrett", stort badkar, härliga träskåp och sköna vilstolar helkaklat med vita och grå inslag. I trädgården ska finnas mängder av vinbärs- och krusbärsbuskar.

Det är min dröm. Just nu.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits