Konstig kille?

En kille som jag dejtade ett tag har skickat julkort till mig under alla år sen dess. Vi sågs första gången strax innan julafton 1998. Året därpå började julkorten trilla in. Oavsett om jag var singel eller inte så kom det julkort. Varje år. I början fick jag kort som var signerade, och frankerade, med företagsnamnet  på företaget som han just då var anställd hos och då trodde jag att det var lite som en oskyldig flört. I förbifarten.

Efter ett par år så kom det vanliga julkort med tomtar på, ibland en liten juldikt också och alltid var det urklippta frimärken påklistrade på korten. Alltså frimärken som tidigare suttit på brev men var ostämplade. Han verkade så pysslig den här killen. Och snål. I början trodde jag att det kanske var en engångsföreteelse men icke. Varje år samma visa.

Förra året, 2007, fick jag inget julkort. Jag började ana ett och annat. Så jag sökte upp killen på eniro.se och mycket riktigt var det som jag anade. Han har gått och blivit med sambo. Ja då passar det sig tydligen inte att skicka julkort längre. Tycker han.

Jag har de senaste åren börjat undra vad han tänkte när han skickade dessa julkort till mig. I början trodde jag att det var en liten hint, som en liten flört, men efter ett tag när vi lärde känna varandra mer så började det kännas lite obekvämt. Jag minns ett år då jag sa; -Tack för julkortet! till honom. Då tittade han lite konstigt på mig och svarade inte. Det kändes ungefär som om han inte förstod vad jag pratade om. Men det var ju handskrivna kort och handstilen var hans! Trots att han även träffade andra tjejer under dessa år så fortsatta han ändå att skicka julkort till mig. År efter år. Jag förstår fortfarande inte varför? En gång sa han till mig att han inte ville ha något att göra med mig längre. Det året kom det också ett julkort. Ett stort. Med en glad tomte på. Året därpå ännu ett.

Nästan lite skrämmande.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits