Mensa

Eftersom jag älskar att göra alla möjliga former av tester så råkade jag trilla in på Mensas test på deras hemsida.

Kul test! Och det gick rätt så bra trots att jag är trött, klockan är mycket och jag har tv + en seg dator på. Hann heller inte göra alla uppgifter (gjorde 16 av 20) under provtiden på 8 minuter så jag tycker att resultatet blev helt ok.

Svaret blev som följer:

Resultat
Din IQ beräknas vara 126

Detta motsvarar 96:e percentilen, dvs 96% av befolkningen har en IQ mindre än 126.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Även om just denna prestation placerar dig strax under avskärningen finns det en skaplig möjlighet att du ändå skulle kunna kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig till det övervakade antagningstestet för att få veta säkert!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits