Nya böcker har anlänt

Äntligen! Lite ny läsning och lite nya recept. Jag insåg att det var mycket enklare och smidigare att uträtta mina bokrea-ärenden via Internet så så blev det i år.

    

"Flyga drake" av Khaled Hosseini. Jag är grymt nyfiken på den här boken!
"Dannyboy & kärleken" av Daniel Åberg. Vet ingenting om den här boken, men den såg kul ut. :)
"Ett fruset liv" av Karin Wahlberg. Jag har läst två av hennes böcker redan och de har varit jättespännande och bra.
"Skumtimmen" av Johan Theorin. Läste en liten recention om denna debuten och blev då nyfiken.
"Den siste tempelriddaren" av Raymond Khoury. Tyckte man att DaVinci-koden var spännande så skulle visst denna boka gillas. Vi får se om det stämmer?
Passar bra som verklighetsflykt mellan allt pluggande!

Dessa receptböcker blev det:
   

"Limetime" av Liselotte Forslin. Efter att för ett par veckor sedan gjort ybergoda limemarinerade kycklingfiléer så blev jag grymt frestad av denna titel!
"Grekiskt" av Pia Bøgeskov, Anna Skovgard-Petersen & Hanne Bloch. Har inga ord, grekisk mat är ju bara såååå gott!
"Annas örtagård" av Anna Bergenström. Jag äger alla Annas kokböcker och de är jättebra så då fick denna åka med hem. Någon dag SKA jag ha min egen trädgård och där ska jag odla som bara f♣n kan!
Kokböcker kan man aldrig få för många av!

Och sen när jag var förbi ICA häromdagen så fick jag syn på Marie Hermanssons nya bok "Svampkungens son" så den åkte ned i korgen... Har man läst hennes bok "Musselstranden" så måste man läsa någon mer av henne kände jag. Hoppas att den här är minst lika bra!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits